Maak hier een account aan om beoordelingen achter te laten en favorieten op te slaan.

Mooie resulaten bij start Inlimburg campagne op Duitse markt

Op 18 oktober jl. vond de lancering plaats van de nieuwe Inlimburg campagne gericht op de Duitse markt. Gedeputeerde Stephan Satijn van de Provincie Limburg droeg tijdens deze lancering de uitvoering van de campagne Inlimburg over aan de Samenwerkende VVV’s in Limburg (SVL). Hierin hebben de vier regionale promotie-organisaties in Limburg, te weten Visit Zuid-Limburg, Maastricht Marketing, Limburg Marketing en Visit Noord-Limburg zitting. Pascal Schreurs, namens Visit Noord-Limburg, voert de projectleiding over deze marketingcampagne voor Limburg.

Met deze campagne wordt de toeristische marketingstrategie van Limburg verder vormgegeven met als doel Limburg meer bekendheid te gaan geven in het bijzonder op de Duitse markt, zodat Limburg weer een ‘top of mind’ bestemming wordt ook aan de andere kant van de grens. En dan met name gericht op de Duitsers woonachtig in de regio’s Noord-Rijn-Westfalen, Hessen en Rijnland Palts. 

Het verhaal van Limburg vertellen we aan de hand van een vijftal belevingen, te weten STARS:

1. de unieke Lange afstand fietsroute langs de Limburgse Maas;
2. het rijke culinaire aanbod van de streekkeuken in de diverse toprestaurants;
3. de vele outdoor- en slechtweer voorzieningen;
4. de levendige steden met hun vele unieke evenementen;
5. het unieke aanbod op het gebied van bezinning, pelgrimage, spa en ayurveda.

Logo

Campagnebeelden
Om de vijf specifieke ‘stars’ uiting te geven zijn nieuwe campagne-beelden gemaakt door een professionele fotograaf, te weten Hugo Thomassen.

Limburg an der Maas
Met een financiële bijdrage van de Provincie Limburg is ter ondersteuning van het totale vrijetijdsveld in Limburg, een gezamenlijke marketingcampagne voor Duitsland opgezet onder de noemer ‘Limburg an der Maas’. De Maas als verbinder tussen de gast en het uitgebreide aanbod. Limburg is voor de Duitser ‘onverwacht anders’, is anders dan Belgisch-Limburg, is zeker niet hetzelfde als ‘Limburg an der Lahn’ in het eigen Duitsland en Limburg is al helemaal niet ‘Holland’! Limburg is ‘Limburg an der Maas’.
Met de slogan ‘Limburg macht glücklich’ wordt onze gast meegenomen in het leven van de ‘locals’ in Limburg. Limburg is niet zo maar een bestemming, Limburg is een gevoel dat we willen overdragen aan de Duitse gast. 

Campagne Duitse dagbezoek
Eind 2022 is gestart gedurende 3 maanden met een aantal acties gericht op specifiek de dagbezoekers uit de Duitse grensstreek van Limburg.  Dit met als doel vorm te geven aan Limburg als 365 dagen bestemming. Dit onder de noemer ‘Limburg macht glücklich’! De Duitser is in deze gewezen zowel online als offline op locaties die ons maar ook onze Duitse gast extra gelukkig zullen maken. Juist de unieke parels in onze provincie zoals dat gezellige restaurant, die leuke bezinningsplek, dat mooie unieke natuurgebied of leuke dorpje zijn onder de aandacht gebracht. Scan de QR code voor meer info over ‘Limburg macht glücklich’!

Limburg macht gluckllich  QR glucklich

Campagne in 2023
De campagne en de diverse belevenissen worden vanaf begin 2023 in Duitsland verder ‘cross-mediaal’ onder de aandacht gebracht via een mix van online- en offline mediakanalen. Belangrijk onderdeel online is de (Duitse) website van inlimburg.com. Op deze website wordt de gast geïnspireerd met verhalen en artikelen binnen de 5 thema-belevingen. 

Online
Ook wordt gebruik gemaakt van google ads en een op maat gemaakte social media- en ‘branded player’ campagne met korte campagnefilmpjes in diverse Duitse media, zoals het bekende online kanaal ‘Reisereporter’. Een en ander gebaseerd op het concept van een ‘roadtrip’ langs de Limburgse Maas. In de google en social ads wordt de Duitse bezoeker getriggerd met slogans waarbij Limburg wordt gepositioneerd als een dichtbij bestemming waar je veel aantrekkelijk aanbod op korte afstand kunt vinden.

Offline
Offline wordt Limburg an der Maas en haar vijf belevingen gepromoot via magazines zoals onder meer in ‘Green Lifestyle’, Top magazin en Freundin,  gericht op drie specifiek verschillende leefstijlgroepen in Duitsland.  Daarnaast wordt op een zestal ECI internationale treinstations in de doelregio een postercampagne neergezet en is recent reeds een paginagroot artikel in de bekende Duitse krant ‘Welt am Sonntag’ verschenen. Ook worden tot de zomer gerichte persberichten verstuurd en diverse persreizen voor journalisten, bloggers en influencers georganiseerd, specifiek binnen de vijf verhaallijnen.

In juni van dit jaar staat nog een speciale campagne gepland gericht op de promotie van de diverse evenementen en festivals die onze provincie rijk is. Scan de QR code hieronder voor meer info over de campagne 2023.

hoofdbeeld  QR Limburg an der Maas

 

 

Gerelateerd aan dit artikel

4 Tips voor leuke vakanties binnen Nederland!
4 Tips voor leuke vakanties binnen Nederland!
‘SYMBOLIEK & REALISME
‘SYMBOLIEK & REALISME
'Wandelen met Verhalen' is terug!
'Wandelen met Verhalen' is terug!
Eén van de grootste hoedenevenementen van Nederland in Arcen
Eén van de grootste hoedenevenementen van Nederland in Arcen
Horeca Jachtslot Mookerheide opent medio juli haar deuren voor publiek
Horeca Jachtslot Mookerheide opent medio juli haar deuren voor publiek
“BAROKKE PARELS II” IN MUSEUM HET PETERSHUIS
“BAROKKE PARELS II” IN MUSEUM HET PETERSHUIS