Op 18 oktober ‘22 vond de lancering plaats van de nieuwe InLimburg campagne gericht op hoofdzakelijk de Duitse markt. Gedeputeerde Stephan Satijn van de Provincie Limburg droeg tijdens deze lancering de uitvoering van de campagne over aan de Samenwerkende VVV’s in Limburg (SVL). Binnen SVL werkt Visit Noord-Limburg nauw samen met de collega DMO's in Limburg te weten Visit Zuid-Limburg, Limburg Marketing en Maastricht Marketing.
Met deze campagne wordt de toeristische marketingstrategie van Limburg verder vormgegeven. Limburg krijgt meer bekendheid en wordt weer een ‘top of mind’ bestemming op de nationale maar ook op de Duitse markt. En dan met name voor de Duitsers woonachtig in de regio’s Noordrijn-Westfalen, Hessen en Rijnland Palts.
Meerdaags verblijf stimuleren
Limburg wordt als een aantrekkelijke ‘dichtbij’ bestemming voor de Duitser gepositioneerd met een divers en compact vrijetijdsaanbod. Hiervoor zijn vijf overkoepelende thema’s leidend:
Met deze thema’s wordt het meerdaags verblijf verder gestimuleerd, dat sinds de coronajaren een behoorlijke daling liet zien. In 2021 kwamen er 1,6 miljoen Duitse (verblijfs)gasten naar Limburg, tegenover 3 miljoen in 2019. Met als resultaat een daling van het aantal toeristische overnachtingen in 2021 ten opzichte van de jaren ervoor van maar liefst 58%.
‘Limburg an der Maas’
Met de financiële steun van de Provincie Limburg is een gezamenlijke marketingcampagne voor Duitsland opgezet onder de noemer ‘Limburg an der Maas’ met als pakkende slogan ‘enjoy like a Limburger’. De Maas als verbinder tussen de gast en ons uitgebreide aanbod. Met ‘enjoy like a Limburger’ krijgt de campagne een brede en internationale uitstraling en wordt de gast meegenomen in het leven van de locals in Limburg. Limburg is niet zo maar een bestemming, Limburg is een gevoel dat we willen overdragen aan onze gasten. ‘Enjoy en relax’ zoals een Limburger!
De campagne en de diverse belevenissen worden in Duitsland onder de aandacht gebracht via onder meer de (Duitse) website van inlimburg.com, een op maat gesneden social media- en ‘branded player’ campagne met korte video’s in diverse Duitse media, 3 maanden elke zaterdag een paginagroot artikel in de grootste Duitse kranten in de regio Noordrijn-Westfalen en via diverse persreizen en ‘roadtrips’ langs de Limburgse Maas. Daarnaast worden diverse blogs en artikelen geplaatst op de website en influencers en pers van passende mediakanalen uitgenodigd in Limburg om te publiceren over de belevenissen.
Meer info op Duitse website: inlimburg.com
Willkommen in Limburg!