Maak hier een account aan om beoordelingen achter te laten en favorieten op te slaan.

Toeristische Platforms Noord-Limburg presenteren nieuw online platform voor de sector: Visit Noord-Limburg

Na de liquidatie van Leisure Port in december 2018 hebben de 5 Toeristische Platforms in Noord-Limburg (Venray, Horst aan de Maas, Peel & Maas, Venlo, Maasduinen/Mookerhei) 2019 gebruikt om te werken aan een nieuw online platform. Het online platform heet Visit Noord-Limburg en wordt de grote opvolger van Liefde voor Limburg. Het online platform bestaat o.a. uit een website met alle informatie voor de toerist en inwoner in Noord-Limburg.

Een online community
Visit Noord-Limburg is meer dan een website met informatie. Het betreft een online community waarop diverse stakeholders zijnde de 5 Noord-Limburgse ondernemersplatforms met ruim 450 deelnemers, gemeenten en overige betrokken partijen binnen en buiten de leisure sector in Noord-Limburg elkaar ontmoeten en met elkaar gaan samenwerken.

Visit Noord-Limburg gaan werken aan drie onderdelen:

  1. info-marketing; de content die we in het verleden hebben verzameld en in de toekomst nog gaan verzamelen, wordt zowel online als offline op een aantrekkelijke wijze gepresenteerd aan onze gasten die de regio bezoeken, maar ook aan onze eigen bevolking. Dit doen we via o.a. een nieuwe (mobiele) website, app, social media inzet, glossy brochure, folder en divers promo-materiaal.
  2. destination ontwikkeling; als platforms en gemeenten gaan we samen met de ondernemers en andere betrokkenen werken aan nieuwe producten, arrangementen, verbeteren van ons gastheerschap en via scholing, training en optimale informatieverstrekking verhogen we de kwaliteit van het geboden product in deze regio.
  3. destination marketing; als de content, product en kwaliteit op orde is, dan hebben we een goed verhaal en dat vermarkten we dan via campagnes, zowel online als offline.

De belangrijke onderdelen van regiomarketing, die waren weggevallen voor Noord-Limburg na de liquidatie van Leisure Port, zoals het vermarkten van de regio naar toeristen en het uitbreiden/verbeteren van de producten in de sector Toerisme & Recreatie vinden vanaf nu weer allemaal hun plek in Visit Noord-Limburg. Visit Noord-Limburg bestaat uit een online community waar ondernemers, gemeenten en andere partijen die betrokken zijn bij de sector zich verenigen om gezamenlijk de doelstellingen te behalen die zijn vastgelegd in het actieprogramma vrijetijdseconomie 2018-2025 van de 8 regiogemeenten. Samen werken zij naar 5,3 miljoen toeristen en een besteding van 1 miljard in de sector toerisme & recreatie in 2030. Een haalbare doelstelling nu alle partijen binnen de sector Toerisme & Recreatie zich hebben verenigd in Visit Noord-Limburg.

Vanaf nu samen aan de slag
De voorzitters van de Toeristisch Recreatieve Platforms Venray, Horst aan de Maas, Peel & Maas, Maasduinen/Mookerhei en Venlo zeggen hierover dat het na de liquidatie van Leisure Port nodig was om een toekomstbestendige visie voor deze sector te bepalen. Na vele maanden en vele gesprekken met alle betrokkenen, hebben we elkaar gevonden in het nieuwe online platform Visit Noord-Limburg. Dit was geen weg zonder hobbels en we zijn ons ook terdege bewust van het feit dat we het afgelopen jaar weinig zichtbaar hebben kunnen bijgedragen aan de doelen die we onszelf stellen als Toeristische Platforms: het vertegenwoordigen van de ondernemers in onze sector naar de toerist, inwoner en andere partijen, aldus de voorzitters van deze Platforms.

Het is stil geweest in 2019 maar achter de schermen is er door alle Toeristische Platforms in Noord-Limburg keihard gewerkt. Gelukkig is dat niet voor niets geweest en kunnen we nu het eerste onderdeel van Visit Noord-Limburg met grote trots presenteren aan alle betrokkenen: een compleet vernieuwde website waarmee we de regio Noord-Limburg optimaal promoten. We kiezen bewust niet voor een nieuwe organisatie, zoals voorheen Leisure Port, maar voor een samenwerkingsverband van ondernemers uit de sector met alle partijen die betrokken willen zijn bij de regiomarketing van Noord-Limburg zoals gemeenten, provincie, stichtingen, verenigingen, VVV's, citymarketing en overige collectieven. De ondernemers bepalen de koers, samen met deze partijen.