Maak hier een account aan om beoordelingen achter te laten en favorieten op te slaan.

Grensoverschrijdende campagne promoot beide Limburgen als toeristische bestemming in Duitsland

Belgisch en Nederlands Limburg bundelen krachten voor meer impact met campagne Limburg x Limburg 

Belgisch en Nederlands Limburg richten samen hun pijlen op Duitse toeristen. Met een doelgerichte campagne die focust op de twee Limburgse provincies als één sterke reisbestemming, streven gedeputeerden Igor Philtjens (België) en Stephan Satijn (Nederland) ernaar om Duitse gasten ervan te overtuigen onze streek te kiezen voor een vakantie dichtbij huis. “Door intensievere samenwerking kunnen we het volledige potentieel van onze regio optimaal in de kijker zetten”, aldus Igor Philtjens. 

De campagne wordt gecoördineerd vanuit Nederlands Limburg, door de Samenwerkende VVV's  Limburg (SVL). In deze voert Visit Noord-Limburg namens SVL de projectleiding. 

Bereik van 3 miljoen 
Pendelaars in trein- en metrostations en passanten in winkelcentra in Düsseldorf, Keulen en Aken zullen niet om de digitale affiches heen kunnen die de Limburgse troeven mooi in de kijker zetten. Ook via advertenties in weekbladen krijgen potentiële Duitse gasten een inkijk in de troeven van de twee Limburgen. Via online advertenties kan de doelgroep rechtstreeks doorklikken naar de campagne website visitlimburg.de waar het veelzijdige aanbod via de hoofdthema’s natuur, landschappen en culinair thematisch worden gepresenteerd. In totaal beoogt de campagne zo’n 3 miljoen Duitsers in de grensstreek te bereiken. 

2 landen, 1 sterke reisbestemming 
Hoewel het twee verschillende landen zijn, hebben beide provincies ook veel gelijkenissen. Zowel Belgisch als en Nederlands Limburg beschikt over een kwalitatief hoogstaand fietsroutenetwerk, gesitueerd in een gevarieerd landschap, met de Maas als levensader er tussenin. Daaraan gekoppeld een veelzijdig culinair aanbod en uniek cultureel erfgoed. En het belangrijkste? Het is maar twee tot vier uur rijden voor de Duitsers in de regio’s Nord-Rhein Westfalen en Hessen. “We willen zowel Belgisch als Nederlands Limburg als aantrekkelijke toeristische bestemming versterken door ons toeristische profiel een grensoverschrijdende dimensie te geven. Door samen te werken, versterken we onze capaciteit en vergroten we de economische impact van onze inspanningen onder de noemer ‘Limburg x Limburg”, aldus de gedeputeerden Toerisme en recreatie. 

Extra omzet bij ondernemers 
Het is niet de eerste keer dat beide provincies samenwerken om hun slagkracht te vergroten, want voor corona roet in het eten gooide, zijn er al twee succesvolle campagnes gelanceerd. Gedeputeerde van Nederlands Limburg Stephan Satijn verwacht dat ook deze keer de lokale ondernemer de vruchten zal kunnen plukken van de campagne: “De campagne zal beide Limburgen in de spotlight zetten, zodat we de komende tijd nog meer Duitse dag- en verblijfstoeristen mogen verwelkomen. Op die manier zorgen we voor extra omzet bij ondernemers in héél Limburg”, aldus Satijn. 

Visitlimburg.de
Op de website www.visitlimburg.de is de campagne ‘Limburg x Limburg’ met haar unieke gezamenlijke aanbod vanaf nu te bekijken aan de hand van mooie thematische verhalen.
 

Gerelateerd aan dit artikel

Zondag 21 april, Open Landgoeddag Mookerheide
Zondag 21 april, Open Landgoeddag Mookerheide
Kleurrijke start tuinseizoen Kasteeltuinen Arcen
Kleurrijke start tuinseizoen Kasteeltuinen Arcen
2e Paasdag Molendag Land van Cuijk en omstreken
2e Paasdag Molendag Land van Cuijk en omstreken
Het broedseizoen is begonnen, honden aan de lijn
Het broedseizoen is begonnen, honden aan de lijn
Keramiekcentrum Tiendschuur benoemt Miranda Timmers als nieuwe conservator
Keramiekcentrum Tiendschuur benoemt Miranda Timmers als nieuwe conservator
Wandelen langs watermolens
Wandelen langs watermolens